En kort morgenmeditation



Morgenfrisk eller ikke spor - en daglig morgenmeditation er en rigtig god ide og den behøver bare at være kort, 10 minutter er fint. Sæt dig tilrette på din faste meditationsplads. Kom i tanke om, at du er lige her og at du er her lige nu og saml din opmærksomhed om det. Mærk derefter, hvordan dine fødder har det, er de varme, kolde, levende? Mærk ind i, hvordan du sidder og din krops tyngde mod underlaget. Mærk, hvordan det står til i området omkring og i dit hjerte, er der en varm, tom, eller måske anspændt fornemmelse.





Tag med din finger og lav et kort blidt tryk mellem øjenbrynene midt i panden og mærk, hvordan det er med vågenheden. Forestil dig et behageligt lys, som en blidt lysende sol ca 30-50 cm over dit hoved. Tag en kort tur med din opmærksomhed ned gennem disse områder, mærk solen, mærk området i panden og midt i hovedet, mærk fornemmelsen i brystet og hjertet, mærk hvordan det føles at sidde og tyngden i det, mærk dine fødder. Registrer, at sådan føles det at være dig, i din krop, lige nu, i dag, her til morgen. Mærk kort efter, om du kan huske, hvordan og hvad du sansede i dig selv i går eller for en uge eller for en måned siden. Slut af med at sætte en rar intention for dig selv, din dag og for de andre. Du er nu klar til dagen og hvad den nu bringer.